Szanowni Państwo
3 Marca (Poniedziałek) o godzinie 9:30 rusza V tura naboru do projektu pt. „Z nami podniesiesz swoje kwalifikacje” organizowanego przez Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży ul. Kościelna 1, 38–500 Sanok pozwalająca uzyskać dofinansowanie do kursu nurkowania. Dzięki temu mogą Państwo zdobyć lub rozszerzyć uprawnienia nurkowe za około 500 złotych.
Dofinansowanie skierowane jest do osób pełnoletnich, które nie prowadzą własnej działalności gospodarczej, zamieszkujących, pracujących lub uczących się na terenie powiatów subregionu bieszczadzkiego (SB) tj.: bieszczadzkiego, brzozowskiego, leskiego, oraz sanockiego.
Nabór będzie prowadzony w dniach 03.03.2025 (poniedziałek) oraz 04.03.2025 (wtorek) w obu dniach od godziny 09.30 do 17.30. Nie ma limitu wpływających formularzy natomiast do projektu zostanie zakwalifikowane maks. 270 osób.
Jak złożyć aplikację:
1. Osobiście – w Biurze Projektu lub w wybranym punkcie kontaktowym w godzinach określonych w harmonogramie rekrutacji
2. Kurierem – pod warunkiem doręczenia przesyłki w godzinach pracy biura
3. Przesyłką pocztową – nadaną w terminie prowadzonej rekrutacji (do godz.23:59), W przypadku przesyłki pocztowej brana jest pod uwagę data i godzina nadania.
Skąd pobrać formularz rekrutacyjny – znajduje się on na stronie operatora projektu (link poniżej – znajdą tam Państwo również instrukcję wypełnienia formularza)
https://spdm.przemyska.pl/dokumenty-do-pobrania/
Adresy głównej siedziby oraz punktów kontaktowych:
Biuro projektu:
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży
ul. Kościelna 1, 38–500 Sanok
Tel. 604 672 009
Godziny pracy: 9:30 – 17:30
Punkt kontaktowy dla powiatu bieszczadzkiego:
Biuro projektu „Z nami podniesiesz swoje kwalifikacje”
ul. Wincentego Pola 66, 38 – 700 Ustrzyki Dolne
Godziny pracy: 9:30 – 17:30
Punkt kontaktowy dla powiatu brzozowskiego:
Biuro projektu „Z nami podniesiesz swoje kwalifikacje”
ul. Mickiewicza 14, 36 – 200 Brzozów
Godziny pracy: 9:30 – 17:30
Punkt kontaktowy dla powiatu leskiego:
Biuro projektu „Z nami podniesiesz swoje kwalifikacje”
Myczkowce 10A, 38 – 623 Uherce Mineralne
Godziny pracy: 9:30 – 17:30
Aplikacje przesyłane drogą pocztową lub kurierem kierujemy wyłącznie na adres głównej siedziby biura projektu to jest:
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży ul. Kościelna 1, 38–500 Sanok
W przypadku gdy Kandydat/ka na Uczestnika/czkę Projektu, złożył/a dokumenty rekrutacyjne przesyłką kurierską, zobowiązany/a jest do osobistego stawienia się, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od dnia złożenia dokumentów rekrutacyjnych, w Biurze Projektu (Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży ul. Kościelna 1, 38–500 Sanok) z dokumentem potwierdzającym tożsamość, po odbiór Indywidualnego Numeru Zgłoszeniowego za potwierdzeniem odbioru (nie dotyczy osób z niepełnosprawnościami).
W przypadku braku stawienia się po odbiór Indywidualnego Numeru Zgłoszeniowego w terminie, o którym mowa bez uzasadnionej przyczyny, złożone dokumenty rekrutacyjne pozostawia się bez rozpatrzenia.
Co przesyłamy pocztą
1) Wydrukowaną i podpisaną wersję formularza zgłoszeniowego pobranego ze strony operatora – link poniżej:
https://spdm.przemyska.pl/dokumenty-do-pobrania/
2) Klauzulę RODO – stanowiącą integralną część formularza zgłoszeniowego
3) Wydrukowaną kartę usługi z BUR – link poniżej
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/uslugi/podglad?id=2513558
4) Dokumenty potwierdzające prawidłowość punktów za spełnienie kryterium formalnego:
a) osoby zamieszkujące na w/w terenie – oświadczenie w formularzu rekrutacyjnym
b) osoby zatrudnione na w/w terenie – zaświadczenie od pracodawcy (z podaniem lokalizacji wykonywania pracy)
c) osoby uczące się na w/w terenie – zaświadczenie od placówki edukacyjnej (z podaniem lokalizacji pobierania nauki)
5) Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów premiujących (jeśli dotyczy).
Kryteria premiujące oraz dokumenty jakie należy złożyć aby udokumentować ich przyznanie sprawdzą Państwo w Regulaminie naboru do projektu w zakładce “Dokumenty do pobrania” – link poniżej
https://spdm.przemyska.pl/dokumenty-do-pobrania/
Część pierwsza formularza dotyczy Państwa danych osobowych i tę część wypełniają Państwo samodzielnie
Druga część formularza rozpoczynająca się akapitem:
“Wybrana usługa rozwojowa w Bazie Usług Rozwojowych:”
dotyczy wybranego przez Państwa szkolenia i tutaj:
1. Nazwa usługi w BUR:
– w przypadku kiedy aplikują Państwo na kurs podstawowy od którego należy zacząć przygodę z nurkowaniem wpisujemy:
– Kurs Nurkowania PADI Open Water Diver – szkolenie PADI Open Water Diver – Peak Performance Buoyancy
2.Numer usługi w BUR (ID usługi):
– 2025/01/21/39530/2513558
(https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/uslugi/podglad?id=2513558)
Jest to link prowadzący bezpośrednio do karty usługi w BUR którą należy wydrukować i dołączyć do papierowej wersji formularza.
3.Cena brutto usługi
– 4025
4. Nazwa podmiotu świadczącego usługę:
– Blue Adventures Nowak Andrzej
Na późniejszym etapie, po otrzymaniu informacji o otrzymaniu dotacji będą Państwo wybierali interesujący Państwa termin kursu z Bazy Usług Rozwojowych na stronie:
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=39530
Pomożemy Państwu przeprowadzić proces rejestracji użytkownika, wyboru szkolenia oraz ustalić dogodny termin kurs.
Jeśli posiadasz już uprawnienia nurkowe a chcesz podnieść swoje kwalifikacje wybierz z BUR interesujący Cię kurs i wpisz jego nazwę wraz z nr usługi rozwojowej w formularz rekrutacyjny.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji pod nr telefonu: 534-004-464
Premiujące kryteria rekrutacji:
a) kobieta – 25 punktów (weryfikowane na podstawie formularza rekrutacyjnego),
b) osoba zamieszkująca, pobierająca naukę lub pracująca na terenie miasta średniego tracącego funkcję społeczno-gospodarcze oraz obszarze objętym Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza, Inicjatywą Czwórmiasta (weryfikowane na podstawie oświadczenia potencjalnego/ nej Uczestnika/ czki Projektu/ (w zakresie miejsca zamieszkania) i/lub przedstawionego do wglądu zaświadczenia z placówki oświatowej i/ lub pracodawcy) – 25 punktów,
c) osoba w wieku 55 lat i więcej (weryfikowane na podstawie nr PESEL) – 20 punktów,
d) osoba o niskich kwalifikacjach (weryfikowane na podstawie oświadczenia potencjalnego/ nej Uczestnika/ czki Projektu/ oraz przedstawionego do wglądu świadectwa lub dyplomu z ostatniego uzyskanego etapu edukacji) – 20 punktów,
e) osoba z niepełnosprawnościami (weryfikowane na podstawie oświadczenia potencjalnego/ nej Uczestnika/ czki Projektu oraz przedstawionego orzeczenia/ zaświadczenia wraz z kopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Potencjalnego/ ną Uczestnika/ czkę Projektu. Potwierdzenie zgodności kopii dokumentu z oryginałem odbywa się poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentu klauzulą „Za zgodność z oryginałem” oraz własnoręcznym podpisem osoby potwierdzającej lub opatrzenie na pierwszej stronie napisem „Za zgodność z oryginałem od strony … do strony…” wraz z własnoręcznym podpisem osoby potwierdzającej oraz nadaniem numerów poszczególnym stronom. ) – 15 punktów,
f) osoba, która wskaże, że weźmie udział w usłudze rozwojowej dotyczącej zielonych i/lub cyfrowych kwalifikacji (weryfikowane na podstawie karty usługi rozwojowej wskazanej w formularzu rekrutacyjnym) – 15 punktów,
g) osoba, która wskaże, że weźmie udział w usłudze rozwojowej prowadzącej do zdobycia kwalifikacji włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (określonego w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (weryfikowane na podstawie karty usługi rozwojowej wskazanej w formularzu rekrutacyjnym) – 15 punktów,
h) kobieta powracająca na rynek pracy po urlopie macierzyńskim (weryfikowane na podstawie przedstawionego do wglądu zaświadczenia od pracodawcy bądź zaświadczenia z ZUS lub PUP) – 10 punktów,
i) osoba posiadająca status osoby bezrobotnej – weryfikowane na podstawie zaświadczenia o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej z Powiatowego Urzędu Pracy wystawionego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia dokumentów rekrutacyjnych – 10 punktów.
j) rodzic/ opiekun prawny samotnie wychowujący dziecko/dzieci do lat 18 (weryfikowane na podstawie oświadczenia potencjalnego/ nej Uczestnika/ czki Projektu oraz na podstawie przedstawionego do wglądu wyroku sądu/ aktu zgonu oraz aktu urodzenia dziecka) – 10 punktów,
k) osoba w trudnej sytuacji finansowej – osoba której dochody są ustalone zgodnie z kryteriami dochodowymi wynikającymi z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2021r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej tj. miesięczny dochód nieprzekraczający 150% kwoty kryterium dochodowego pomocy społecznej na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie), (weryfikowane na podstawie formularza PIT za poprzedni rok lub zaświadczenia o dochodach wydanego przez pracodawcę/ów z ostatnich 3 miesięcy brutto w przeliczeniu na 1 osobę brutto w gospodarstwie domowym oraz na podstawie oświadczenia potencjalnego/ nej Uczestnika/ czki Projektu) – 10 punktów.
Kandydat ma obowiązek dostarczyć dokumenty potwierdzające kryteria punktowane w oryginale lub kserokopie poświadczone klauzulą za zgodność z oryginałem.
Kryteria rekrutacji uwzględniają zasadę równych szans i niedyskryminacji, w tym płci i dostępności dla osób niepełnosprawnych.
UWAGA!
Osoby pracujące, które przekroczyły wiek emerytalny (tj. kobiety – 60 lat i więcej oraz mężczyźni – 65 lat i więcej) obowiązkowo dołączają do formularza rekrutacyjnego w wersji papierowej aktualne zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu.
Wszyscy niepracujący Kandydaci/-tki, którzy przekroczyli wiek emerytalny będą musieli odbyć obowiązkowe spotkanie z doradcą zawodowym, które będzie miało decydujący wpływ na możliwość uczestnictwa w projekcie.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdą Państwo na stronie operatora dofinansowania.
Kursy realizowane będą do końca Października 2025 więc każdy z Państwa znajdzie dogodny dla siebie termin szkolenia.
Pozdrawiamy
Ekipa Blue Adventures
Przydatne linki:
Strona operatora dofinansowania, Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży
https://spdm.przemyska.pl/z-nami-podniesiesz-swoje-kwalifikacje/
Baza Usług Rozwojowych w której wybieramy interesujące Państwa szkolenie:
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=3953